مقاومت اسلامی

[در باب مسئله‌ى غزه] قدرت تحمل و مقاومت مردمى را که پاى حرف حق

خودشان ایستاده‌اند، ببینیم. مردمى محصور از همه‌طرف، در یک نقطه‌ى کوچک

و محدود: دریا به‌رویشان بسته، خشکى به رویشان بسته، مرزها تماماً به روى آنها

بسته؛ آب آشامیدنى‌شان، برقشان، امکاناتشان غیر قابل اطمینان، همه از دشمنىِ

دشمن و ...   ادامه مطلب ...

سَر، خم نکرد!

راوی: حضرت آیت الله خزعلی( حفظه الله تعالی)

در لیبی، خیمه ای بر پا کرده بودند که ارتفاع در ورودی آن خیمه کوتاه

بود و به ناچار هرکس می خواست وارد بشود، باید خم می شد.

از طرفی داخل خیمه، روبروی در، عکس قذاّفی بود، یعنی هر کس وارد

می شد ناخواسته در مقابل عکس قذّافی سر خم می کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای وقتی میخواستند وارد خیمه شوند، به

قهقرا (پشت) وارد می شوند تا در مقابل عکس قذّافی سر خم نکنند.


منبع: سایت مقام معظم رهبری

مفهوم مدیریت فرهنگ

1. مدیریت فرهنگی یعنی وضع ضابطه و قانونگذاری در امر فرهنگ

مدیریت فرهنگی،‌ یعنی این که دستگاه عاقله‌ی کشور-دستگاه مدیر

و مدبره‌ی کشور- برای فرهنگ کشور، قراری بگذارد، ضابطه یی وضع

بکند و خط کشی و قاعده و قانوگذاری بکند. معنایش این است.

نباید این جور باشد که در امر فرهنگ یک کشور-برخلاف مسایل دیگر-

هیچ گونه نظارتی، اشرافی، مدیریتی و تدبیری وجود نداشته باشد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب

فرهنگی15/10/1377


2. مدیریت فرهنگ در مقابل هرج ومرج فرهنگی است

مدیریت فرهنگی، در مقابل هرج و مرج فرهنگی است؛ به معنای

استبداد و ...  

ادامه مطلب ...

بیداری اسلامی

هر روز از منطقه و از جهان خبرهای تازه‌ای می‌رسد. مسائلی که امروز در

منطقه ما هست و در سرتاسر جهان بروز می‌کند، مسائل بی‌سابقه‌ای

است؛ چه مسائل منطقه، چه مسائلی که در غرب دارد اتفاق می‌افتد،

چه در اروپا و چه در آمریکا.

شرایط جهان، شرایط حساسی است و البته به نفع ما. 20/7/90   ادامه مطلب ...

عید غدیر در کلام امام خامنه‌ای

غدیر در آثار اسلامی ما به "عیدالله‌الاکبر "، "یوم العهد المعهود " و
"یوم المیثاق المأخوذ " تعبیر شده است. این تعبیرات که نشان دهنده‌ی
تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله‌ی
ولایت است. آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام  است، حکومت
اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است، والا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و
عمل شخصی داشته باشند، لیکن حاکمیت -چه در مرحله‌ی قانونگذاری و
چه در مرحله‌ی اجرا - در دست دیگران باشد، تحقق اسلام در آن جامعه،
به انصاف آن دیگران بستگی دارد.
اگر آنها افراد بی‌انصافی بودند، مسلمانان ...  
ادامه مطلب ...